Nekrofils

    Kamerzāle

    Marginālās psihes studijas 1 daļā. Tulkojusi Binnija Ārberga.
    Pirmizrāde - 2008. gada 25. septembrī
    Izrādes ilgums - -

    Pēc Gabriela Vitkopa motīviem
    Dž.Dž.Džilindžera dramatizējums
    Dailes teātra radošā laboratorija 

    Nekrofili viens otru nemeklē. Viņi ir vientuļnieki, kuri izvēlējušies kontakta neiespējamību. Viņu mīla sakņojas neizsakāmajā. Tā ir ekscentriska, indīga un makabriski izsmalcināta. Mirušie ir pārpilni pārsteigumu. Tas ir skumjš stāsts par mūžīgu un neiespējamu mīlestību, kas spēj pieņemt visdažādākās formas. Nekrofila mīla ir tikai viena no šīs mūžīgās mīlas formām. Nekrofilam visu laiku nākas šķirties no saviem mīļotajiem. Nekrofila mīlestība vienmēr ir bez atbildes.

    Eross un Tanatoss - mīlestības un nāves nesaraujamā vienība - vēsta par vistumšākajām un briesmīgākajām cilvēka eksistences dzīlēm. Nekrofils ik uz soļa sastop nāvi tāpat kā dzērājs - pudeli vai spēlmanis - kārtis. Trūdēšanas drudzis un nāves triumfs izlīst bezgalīgā maigumā, kad miesā ielīst nakts. Nāve ir vissvarīgākais mūsu esamībā. Tas, ko cilvēks spēj pārdzīvot tikai reizi dzīvē - vai reizi nāvē.

    Dž.Dž.Džilindžers: „Mani interesē pētīt marginālu psihi - kādā veidā tāds fenomens kā nekrofilija vispār var rasties un pastāvēt? Kas tas ir par fenomenu, kad dzīvs cilvēks var mīlēt mirušus cilvēkus? Tā nav vienkārši kaprīze vai izaicinājums, šis cilvēks uzskata, ka tā ir tīrākā mīlestības izpausme - tikai dot un neko neņemt pretī. Tā ir pilnīgi ārpus egoisma pastāvoša - tīri altruistiska mīlestība. Ja mēs atteiktos no civilizācijas laikā radītajiem priekšstatiem, tad filozofiski to būtu diezgan grūti apstrīdēt, šī loģika ir ļoti spēcīga. Es domāju, ka psihes izpētes studijas teatrālā formā varētu būt interesantas. Cilvēki taču skatās filmas par kanibālismu, kas arī ir pilnīga novirze no normas. Ja šāds fenomens pastāv, tad kāpēc par to nerunāt teātrī? Teātrī nevar būt tabu. Jebkurai tēmai ir tiesības pastāvēt, ja tā eksistē dzīvē. Kāpēc iebāzt galvu smiltīs un to ignorēt?"

     

    Bērniem līdz 14 gadiem skatīties nav ieteicams!

    Lomās

    Ģirts Ķesteris
    (Viņš)
    Kristīne Belicka
    (Viņa)

    Radošā komanda

    Scenogrāfs
    Kristiāns Brekte
    Gaismu māksliniekks
    Mārtiņš Feldmanis
    Režisors
    Dž.Dž.Džilindžers
    Kostīmu māksliniece
    Ilze Vītoliņa
    Kustību konsultante
    Inga Krasovska

    Atsauksmes

    Pievienot komentāru
    Pievienot

    13.11.2009 13:45
    Šie zāles pametēji man šķiet amizanti - kamdēļ nākt uz izrādi, kuras tematika ir sveša? Vai sveši ir jēdzieni anotācijas, video un recenzija?
    01.11.2009 15:12
    Profesionāli aktieri, scenogrāfija, horeogrāfija, labs materiāls... BET šīs izrādes laikā nebija emocionālās sasaistes ar uz skatuves notiekošo... Sākumā uztvēru kā drāmu, bet izrādes vidū viss pārtapa farsā. Un vēl - cik ļoti biju sajūsmā par "Kaligulu", tik ļoti vīlos "Nekrofilā" un mazliet pat arī "Psihā".
    31.10.2009 23:03
    ļoti, ļoti smieklīga izrāde, ceru, ka arī aktieriem tā šķiet.
    15.05.2009 16:23
    Izcila izrāde!
    Nevainojama aktierspēle, labs skatuves noformējums, intriģējoša un fantāziju raisoša atmosfēra un viss kopā vienkārši perfekti!
    Visu izrādes laiku man "skudriņas skrēja"pa ķermeni!
    Tāāāāādas emocijas! Neaizmirstami! Neatkārtojami!
    Ziniet kas ir labākais, kas izrādē var būt?! (Vismaz priekš manis!)
    Tas ir tad, kad tēlojums "liek noticēt", ne tikai noticēt, arī sajust to kaisli, tās emocijas... Un gribas pašai to izbaudīt! Gribas iejusties tēlā!
    Slimi!? Var jau būt! Bet nudien noticēju! :)
    Paldies režisoram un aktietriem!

    15.04.2009 23:42
    pēc 30min pametu izrādi. katram savs. ja kādam patīk, lai skatās. par mākslu jau teorētiski var nosaukt jebko. var jau uzvest izrādi par barības ceļu no ievadīšanas mutē līdz tā nokļūšanai podā. un attēlot to gaužām detalizēti. nenosodu un nemēdos - kā jau teicu - katram savs. šis nebija man. :)
    03.01.2009 22:21
    Profesionāli, gaumīgi nostrādāts nekas.
    01.01.2009 10:49
    Negribu redzēt. Izskatās pēc slimu cilvēku fantāzijām.
    18.12.2008 22:08
    Ārkārtīgi skaista izrāde. Man, pirmkārt, patīk pati atmosfēra, ko rada skatuves telpa un piemeklētā mūzika. Otrkārt, Ķestera aktierspēle ir vienkārši fascinējoša, arī Belicka ir interesanta. Treškārt,... viss pārējais. :)
    Man šī izrāde rada tikai pozitīvas emocijas. Žēl, ka tik īsa.
    06.12.2008 11:38
    Atšķirībā no JRT "Prezidentēm" un "Ledus" šai izrādē nekādi nevarēju "atslēgt" tekstu, par ko tiek runāts... Vizuālā ziņā atslēgt. Kaut kas to neļāva, bet...
    Visu cieņu autorei, kas sarakstīja, tulkotājai, kas iztulkoja, DžDž, kas izlasīja un sadomāja režisēt, Kristīnei un Ģirtam, kas normāli to nospēlē...
    Bet - šī ir izrāde "Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..." un mani laikam gan visvairāk patika atsevišķie Ģirta ironiskie teikumiņi...
    22.11.2008 09:38
    Satriecoša izrāde, kas izraisa emocijas, no skatuves nevarēja novērsties no sākuma līdz beigām. Viena no tām ļoti retajām izrādēm, kas parāda atšķirību starp kino un teātri - sniedzot spēcīgu līdzpārdzīvojuma sajūtu, brīžiem pat zosādu. Cilvēkiem, kurus viegli satrauc pretīgas lietas, šī izrāde varētu izraisīt sliktas emocijas, man svarīgāks bija izstāstītais stāsts - emocionāls un interesants. Negaidīti patīkams pārsteigums.
    21.11.2008 23:14
    vienīgi pie necilāls programmiņas piesietās melnās atlasa lentītes pieskārieni manai rokai neradīja pretīgas sajūtas šīvakara izrādes laikā.
    lai arī Belicka tik ļoti laba. un Ķesteris kā vienmēr pārliecinoš, tikai šoreiz - parāk.
    20.11.2008 11:48
    Šķiet, ka manā apmeklēto lugu sarakstā šī būs TOP pozīcijā. Spožākā! Pat nepamanīju kā paskrēja izrādes laiks. Protams, pērkot, biļetes šaubijos, vai mana izvēle būs pareiza. Apcerēju pat variantus kā pavadīšu laiku, ja nespēšu nosēdēt zālē. Ķesteris - izspēlēja perfekti. Liekas, ka kādu laiku nekur citur nespēšu viņu "pieņemt" citā lomā. Brīžiem viņa varonis lika spalviņām sacelties, bet brīžiem uzdevu jautājumu - vai pret dzīvajiem mēs spējam izjust tāāāāādu mīlestību, kā viņš pret šiem aukstajiem ķermeņiem? Režija - pārsteidzoša un sulīga. Lai gan man tomēr ir viens jautājums - kas tika pateikts ar kafijas dzirnaviņām?
    16.11.2008 18:30
    Esmu liels DŽILINDŽERA fans[patīk daudzas viņa izrādes-Penelopa un Diks,Intim,Piedzēries kuģis,Lodes pār Brodveju un t.t.t] ,tomēr Nekrofilā ļoti vīlos.Kāpēc?Šķiet ,ka tēma par kopošanos ar aizgājējiem ,pati par sevi ir ļoti perversa,pat šķebinoša,bet ja 1 stundu un 25 minūtes par to tiek runāts nemitīgi,sāk raut ''uz korķi''.Prognozēju,ka šai izrādei nebūs garš mūžs.
    Dzilindzērs,acīmredzot,arī ,štancējot vienu produktu pēc otra,diemžēl sācis haltūrēt....
    10.11.2008 09:04
    .... pēc izrādes gribējās nomazgāt rokas....
    30.10.2008 15:06
    Aktierspēle laba, bet lai cik dīvaini, režisors šoreiz nav noķēris "sajūtu"- blablabla jā, bet pietrūkst smalkuma un režisorisku "odziņu", kas liktu tēmai kairināt. Paliek nekādas sajūtas- ne patika, ne nepatika un tas jau ir vissliktākais. Gaidīju ko līdzigu kā filmā "Parfīms"...
    24.10.2008 13:13
    Ja Dž. Dž. brīnās, kāpēc cilvēki nekādi nereaģē/neprotestē un nepamet zāli, tad skaidrojums ir vienkāršs; tie, kas, skaļi blīkšķinot cirstu durvis, vnk. nepērk biļetes uz šo izrādi, lai maksātu par durvju aizciršanu, jo izrādes nosaukums skaidri un gaiši piesaka tēmu. Tie, klas biļetes nopirkuši, pirms tam ar sevi ir vienojušies, ka noskatīsies par visu naudiņu. Normāli.
    23.10.2008 13:10
    Man patika. Vareja but parliecinosak, tacu esmu apmierinata, nemot vera ka pedeja laika tiesam maz kas patik.
    11.10.2008 11:44
    Man patika - kā režosors izdomājis nobalansēt starp dzirdamo tekstu un to, kas notiks skatītāju smadzenēs - kādu mesidžu dos šī izrāde. Un man ne mirkli visi it kā perversie cilvēka izvirdumi nešķita nekas TĀDS, jo - ideja jau nostrādā caur lieliskajiem aktieriem - ja gribi, lai viss sastingst tā, lai vari visu kontrolēt, jo tikai tad jūties drošs par attiecībām ar otru - nu, ar ko tad it kā veselie ir labāki un mazāk nekrofili ??? Un tam nu galīgi nav nekāda sakara ar stresu vai negāciju laiku - hei - kādu laiku paši rad';am, tādā jādzīvo!!! Kādas attiecības veidojam, ar tādām jāiztiek. Vai arī - jādzīvo un jāveido tā, lai jūties labi un piepildīti!!!:)) Paldies par izrādi, man gluži labi patika!!!
    10.10.2008 10:13
    drakula tomeer vairak parliecinosha!
    10.10.2008 10:12
    Nekrofiliski nevainojamaa aktierspele-vienigais nekrotrumpis sai dzilinndzeriskaja nekrologaa..
    09.10.2008 22:04
    Drusku žēl to 10 latu. Vai mūsdienās ar kaut ko tādu var šokēt? Estētiski izrāde ir diezgan banāls kičs. Aktieri tehniski nevainojami, taču teksta ir daudz un tas "nevelk". Un kārtējo reizi cauri sienām no lielās zāles skan traucējoša dunoņa, kā tas kamerzālē bieži gadās.
    07.10.2008 09:58
    Neuzkatu, ka nekrofīlija ir tēma par ko ir jārunā laikā, kad cilvēkus ir pārņēmis stress par krīzi valstī un taupības režīms makā! Lai piedod mani aktieri, kas tik tiešām bija izcili, neuzskatu, ka šim visam bija kāda jēga - izrādes pēcgarša diezgan nepatīkama!!!
    Vēl... nesaskatu nekā skaistā tādā mīlestībā - gluži pretēji - tas manī izraisa riebumu un īdzjūtību pret šo garīgi slimo cilvēku!!!
    02.10.2008 08:44
    Silvijas Radzobes šoreiz pateiktais ir kā naglai pa galvu! Esmu sajūsmā!!!Tas ir labāk un precīzāk, nekā par šo nejēdzību rakstīt garu rakstu. Tikai kāpēc divās recenzentēs tik ļoti dziļas pēdas tieši šīs izrādes sakarā atstājis Grantiņš?! Ar šo izrādi būs tāpat kā ar "Sapni par rudeni" - jācer, ka līdz pavasarim neizvilks. Lai drīz iet pie miera!...
    01.10.2008 19:25
    Iecere, iespējams, bijusi laba, bet kaut kas nevelk. Skatījos un brīnījos - a kāda jēga no šī uzveduma? Nu, kāda? Runas par mīlu absolūti nepārliecina. Šokēt mūsdienīgu jaunieti (par kādu sevi uzskatu he-he) jau ir praktiski neiespējami. Un kas paliek pāri? Nekas seviški daudz viss nepaliek. Vizuālais? Nu, jā, bet pēc vizuālās baudas var iet arī uz Mākslas muzeju. Jāatzīst, biju vīlusies.
    29.09.2008 11:40
    Ja kāds vēlās pētīt fenomenu, kā dzīvs cilvēks spēj mīlēt mirušos, iesaku apmeklēt šo izrādi, bet rēķinieties ar to, ka šī izrāde pēc sevis atstāj negāciju jūru, no kuras personīgi es jau trešo dienu nespēju atgūties!!!
    29.09.2008 11:14
    Man patika. Gan Ķesteris, gan Beļicka, gan scenogrāfija, gan režija. Tiešām iesaku šaubīgajiem aiziet. Atļaušos citēt "redzēju" kometāru, jo viņš vai viņa pateica tieši to, ko domāju arī es: "Ejot uz izrādi- kas ir nekrofīlis- tas bija vairak kā skaidrs. Ieguvums -- ir cits skats par tēmu nekrofils
    26.09.2008 10:21
    Biju uz izrādi un man patika, ļoti savādas emocijas, pārdomas rosinošas, vēl patreiz nenoformulējamas, bet ne vienaldzība vai pretīgums...
    Un neredzēju nevienu, kurš izrādes laikā pamestu mazo kamerzāli, jo nekā perversa vai pretīga tur nebija, tieši otrādi, pabrīnijos cik estētiski šo mīlas paveidu Džilis pasniedzis...


    26.09.2008 09:34
    Ģenerālmēģinājumus skatās arī ar teātri nesaistīti cilvēki, piemēram, kādam kāda darba kolēģa radinieks, vīrs/sieva strādā teātrī, kaut vai piemēram, adimnistrācijā vai garderobē un caur to cilvēku arī dabū ielūgumus uz ģenerālmēģinājumiem.
    26.09.2008 00:23
    w- tātad tie ir teātra cilvēki? kas tad skatās ģenerālmēģinājumus???
    25.09.2008 22:25
    Nezinu, kāds ir režisora viedoklis par šo tematu un varbūt tas tā īsti nav pat svarīgi. Būtiski, ko tas rezonē citos.Taisnība, ka jebkurš temats var būt mākslas objekts, arī tas, kas ir šausminošs. It kā nekam nevajadzētu būt aizliegtam, ja tas rosina domāt, izjust, pārdomāt...
    Tīksmināšanās par notiekošo šajā izrādē nav (atšķirībā no dažām filmām, kur kaut kas it kā nosodāms faktiski top cildināts). Ķestera spēle ir precīza, akcenti salikti tā, ka rosina domas. Nekrofila vietā var būt sērijveida slepkava, izvarotājs, Hitlers & Staļins (vai ne mazāk briesmīgais diktatoru mazais brālis Pols Pots). Šīs lietas pastāv un šie cilvēki nespēj ar sevi tikt galā, apvaldīt sevi. Izeja? Viņi taču apdraud citus, pat pēc cilvēku nāves (vienalga vai ticam dvēseles esamībai vai ne),- pat tikai atrakt kapu vien šķiet briesmīgi...
    Ko darīt šajās situācijās (Latvijas/pasaules ikdiena regulāri piegādā necilvēciskus gadījumus, kurus tā īsti sekmīgi nespējam atrisināt)? Humānisms pret upuri un humānisma/nehumānisma (soda) robežas pret varmāku vai nekrofilu? Kas spēj piedāvāt pārliecinošas atbildes?
    25.09.2008 13:52
    tās varētu būt atsauksmes pēc ģenerālmēģinājuma noskatīšanās
    25.09.2008 11:32
    ja nemaldos PIRMIZRĀDE ir tikai šovakar, bet te jau visādi asprāši mētājas ar viedokļiem par redzēto...
    25.09.2008 00:54
    tēma- smaga, tur nav variāciju, Džilindžers izveidojis spēcīgu izrādi, kas vienaldzīgu neatstās, tēlojums- tas ir tas kā del šo izrādi ir vērts noskatīties .
    Var tikai apbrīnot šos divus aktierus, kas 1,5 h bez pārtraukuma notur skatītaju uzmanību.

    Ejot uz izrādi- kas ir nekrofīlis- tas bija vairak kā skaidrs. Ieguvums -- ir cits skats par tēmu nekrofils
    25.09.2008 00:27
    ļoti, ļoti spēcīga izrāde.. un skaista....
    trūkst vārdu..
    22.09.2008 17:44
    tas nav svarīgi vai daļa skatītāju zin vai nezin - kas ir nekrofilija. Tam nav nozimes! Galvenais, ka izrādes veidotāji lieliski orientējas šajā paveidā.
    22.09.2008 16:09
    Man liekas, ka viena daļa nezina, ko nozīmē šī perversija - nekrofils! Var būt drīz būs izrādes arī par pedofīliem? Diez vai šī tēma ir aktualitāte mūsdienās..
    20.09.2008 01:19
    tas ka taja izrade spele keteris, jau vien ir apsolijums, ka bus baigi kruta perversi ar visiem exhibicionistiskajiem gajieniem, skiebsanos, saipisanos - kas tik loti patik videjai latviesu nefobiskajai skatitaju dalai. Pec so izrazu skatitajiem varetu sastadit videjo sado-mazohistisko psihologisko protretu ar nekrofilam tieksmem.
    19.09.2008 20:07
    nu sii izraade buus iista atombumba sabiedriibai,kura ir slima ar daznedazaadaam fobijaam...bet lai...sen bij laiks!!!!
    19.09.2008 11:56
    Manuprāt šai izrādei vajadzētu būt kaut kam labam,kārtējo reizi. Jo piemēram es vēl neesmu vīlusies nevienā Džila izrādē. Lai izdodas arī šī !
    19.09.2008 10:18
    No anotācijas par izrādi- "Tas ir skumjš stāsts par mūžīgu un neiespējamu mīlestību..." Varbūt vispirms noskatīsieties izrādi, pirms sākt apriet. Vai tiešām tas, ka Džilindžera izrādes ir tik audiāli un vizuāli spilgtas, traucē vidējam latvietim uztvert sižetu un emocionālo vēstījumu? Kur pazudusi skatītāju emocionālā inteliģence?
    17.09.2008 15:06
    Jau nociteju no Dienas bloga, un, tagad parveidosu so citatu pa savam to adaptejot to sim gadijumam:
    Kā maukas, vina izrades mētājas Dailes teatra repertuara, piedāvājot sevi. Bet tur nav 'jūtu, nav iejūtības, nav (cik patētiski) cilvēciskas uzrunas. Tikai sekss. Patērētāja sekss. Bez īstas erekcijas, ejakulācijas un oragsma.
    17.09.2008 15:00
    PALASIETIES, TAUTA, PIRMS EJAT UZ KARTEJO DZILINDZERA UN KESTERA ŠABLONA GARA DARBU!
    Reklāma ir komerciāla dzeja, kur vārdi un tēli kļūst par vienu un to pašu (atļāvos citēt Ž.Derridā). Gluži kā kino, kur Holivuda, kas spēlējas ar diviem mūsu esības instinktiem - vēlmi un tieksmi dzīvot, mīlēt no vienas puses. Tas ir, atļaušos būt lirisks, - spēju saskatīt un dāvāt acu mirdzumu, spēju pasmaidīt, spēju sarunāties bez vārdiem, vēlmi pamosties un dzīvot dienas gaismā. Un otru - nāves instinktu - necenzēta lirika, vardarbības ainas (vardarbība arī ir māksla, atļaušos apgalvot, kur iznīcināšanas dziņa, prāts un neprāts, iztēle saplok vienkopus). Un gluži kā kino, arī reklāma rotaļājas ar šīm abām mūsu dzīves esencēm. Tikai... sintētiski blondi mati, pārspīlēti lielas krūtis, kurās fotošops, silikons ir iznīcinājis visu mātišķā piena klātbūtnes iespēju, sarkanā krāsa kā asinsstraume - tā ir sintētiska seksualitāte, kas būtībā kļūst nekrofila - iznīcinoša erosam - spējai un vēlmei dzīvot mīlēt. Un tā nu es, vienkāršs latviešu patērētājs, baudu tikpat mākslīgu matu šampūnu ar neatšifrējamām sintētiskām piedevām, lietoju uztura bagātinātājus, un baudu (drīzāk pārstrādāju) šokolādi. Lai to visu spētu pārstrādāt un no jauna patērētu. Protams, bez gremošanas, veselīga miega, strūklas, sēkas utt. atbalstītājiem te neiztikt. Tā ir nekrofila reklāma un iznīcinošs patēriņšs. Kā ielene, kā lēta palaistuve. Kā maukas tie mētājas veikalu plauktos, piedāvājot sevi. Bet tur nav 'jūtu, nav iejūtības, nav (cik patētiski) cilvēciskas uzrunas. Tikai sekss. Patērētāja sekss. Bez īstas erekcijas, ejakulācijas un oragsma.
    Īstas lietas šajā spoži sintētiskajā mirušo lietu pasaulē paliek diskrētas. Ar savu šarmu. Tik īpašas un tik dārgas. Bez menstruāli sarkanā, lamināta blondā un silikona lielā. Bet tas ir dārgi. Īstas lietas ir dārgas. Gan cenas, gan izjūtas ziņā. Un šeit atlaides neviens nedod.
    14.09.2008 22:29
    Gaidu ar visdedziigaako nepacietiibu! Manupraat shij izraadei vajadzeetu buut revoluucijai teaatrii!
    03.09.2008 17:35
    Muļķīgi skan, vaidienin komentārs - nabag kesteris, kam tas jāspele...
    Tādēļ viņš ir aktieris, un tikai šāda tipa lomās aktieris spēj nodemonstrēt savu meistarību, tēlot tēvu, vīru vai delu varētu gandriz jebkurš. Būtu interesanti redzēt šo sniegumu.
    18.08.2008 20:39
    Mjāa!!!
    Kāpēc tā par Brekti?
    18.08.2008 20:19
    Kāds tur sakars ar viens otra ēšanu!! Nevajag jaukt nekrofiliju ar kanibālismu!!!! Drizak viņš tur dr..... kādu mironi!!
    04.07.2008 08:30
    Kristine Belicka ir jauna aktrise.
    04.07.2008 00:02
    Pretiiigi, cik taalu var aiziet...Nabag Kesteris, kam tas jaspeelee...
    02.07.2008 23:58
    Nu, Brekte būs īstais scenogrāfs, viens ir skaidrs.
    18.06.2008 19:47
    Kristiine ir Kristiine nevis pseidoniims. Turies meiteen! pirmaa loma teaatrii:)
    17.06.2008 01:32
    Vai šaja gabala vins vinu vai vina vinu ēdīs dzīvu pa gabalinam ka Ulda Tirona apraksta par vacu ipatniem? Ta ka izrades nosaukums ir viriesu dzimte, tad laikam vins edis vinu. Interesanti - no kuras vietas saks est? Tiesam interesanti.
    28.05.2008 10:41
    Kas ir Kristīne Beļicka? Nevarauskas pseidonīms?
    21.05.2008 12:08
    Arī altruisms ir egoisma izpausme :)

    Pieteikties jaunumiem