Publikācijas

Atsauksmes

Pievienot komentāru
Pievienot

Anda Rinke 31.01.2023 19:15
Ja teātrī nav harizmātiska vīriešu lomu izpildītāja,tad bēdīgi.Ja izcilai aktrisei nav atbilstošu lomu-arī bēdīgi.Ar prāta spēlēm vien par maz.
Indra Lodziņa 31.01.2023 08:23
“Brands” (luga) ir liela, diža un varena. Brands (tēls) ir liels, dižs un varens. Šim iestudējumam pietrūkst dižuma.
Justīne Kļava nenoliedzami ir laba dramaturģe, taču mēģināt “uzlabot” Ibsenu ir cīņa, kurā viņa zaudē, vēl nesākusi. Klasika tāpēc arī ir klasika, ka ir spējusi izdzīvot caur laikiem un režīmiem, jo pauž ideju, kas ir aktuāla jebkur un jebkurā laikā. Lai pietuvinātos “Branda” dižumam, skatītājam šajā kalnā ir jākāpj pašam. Mēģināt viņu uzsēdināt uz pacēlāja nav jēgas. No tā neiegūst ne luga, ne skatītājs.
Viesturs Kairišs nenoliedzami ir labs režisors, taču lietas, kas viņu “iedvesmojušas”, kuras viņš “aizņēmies” vai gluži vienkārši nozadzis, duras acīs un mazina “Branda” dižumu. Filmēšana tiek izmantota citā, iepriekš iestudētā izrādē šā paša teātra šajā pašā zālē ar lielu daļu šo pašu aktieru. Jā, fakts, ka visu filmē Jēzus Kristus, piešķir iestudējumam jaunu dimensiju, kurā Dievs ir tikai bezkaislīgs novērotājs un notikumos neiejaucas, tos tikai dokumentējot. Tas ir spēcīgs un, iespējams, pat dižs gājiens, taču, ko tas līdz, ja zagts. Zagta vai vismaz aizlienēta ir arī baltā rampa un aina ar bērnu aizvērtajā teltī. Nāk prātā Dārens Aranovskis, “Melnais gulbis” un “Māt!”
Ieva Jurjāne nenoliedzami ir lieliska scenogrāfe, bet šīs dekorācijas nav dižas. Branda nemitīgajam kāpienam kalnā pilnīgi būtu pieticis ar balto rampu no otrā cēliena. Tās saites un teltis/iglas jau ir redzētas citā teātrī citā izpildījumā, kur mazajā zālē tās izskatās diži, bet uz lielās zāles skatuves samocīti un prasti.
Par Branda dzimuma maiņas nepieciešamību man ir duālas izjūtas. Nepieciešamības tam, protams, nav, taču par laimi visi vietniekvārdi tikuši saglabāti pareizajās dzimtēs, līdz ar to neviens vismaz necenšas iestāstīt, ka Ieva Segliņa ir vīrietis. Šādos apstākļos arī Branda bērna un vīra ziedošana mērķa vārdā iedarbojas vēl spēcīgāk. Taču šo izvēli arī saprotu, jo kurš tad cits Dailē varētu nospēlēt Brandu? Žagars un Grūbe vairs nespēlē, bet ar viņiem izvēle arī beidzas. Tāpēc, jā, iespējams, piešķirt šo lomu sievietei, ja tā ir Ieva Segliņa, ir pat pareizā izvēle. Aktrise ar savu nebūt ne vieglo uzdevumu tiek galā cienījami un katrā ziņa ticamāk, nekā ja pie tā būtu ķēries kāds cits. Nedalos vispārējā sajūsmā par Kārli Arnoldu Avotu, bet nebūt ne vienkāršā Agnusa loma ir spožākais dārgakmens viņa karjerā. Lieliski, izjusti, bravo!
Pie pārējiem aktieriem nekavēšos, taču personīgi ārkārtīgi žēl, ka dižajam Brandam Jurim Strengam tikvien atvēlēts kā divreiz, tērptam zeķēs un apakšveļā, pāriet pāri skatuvei. Ja nebija nekā labāka, ko viņam iedot, bez šī varbūt varēja iztikt. Tā vietā, lai savilktu paralēles ar abiem Dailes teātra “Branda” iestudējumiem, izskatās vienkārši nožēlojami.
Lugas materiāls ir tik dižs, ka to sabojāt nav viegli, un neviens arī nav mēģinājis, līdz ar to izrādes iespaids, neskatoties uz visiem maniem iebildumiem, ir spēcīgs. Ir daži patiešām oriģināli un efektīgi gājieni no režisora puses, un aktieri dara, ko var.
Es “Branda” iestudējumu Latvijā esmu gaidījusi apmēram 25 gadus, kopš šo dižo lugu izlasīju skolas literatūras stundas ietvaros. Gaidīju ar sajūsmu un bažām. Šī pilnīgi noteikti nav vilšanās, taču nav arī katarses. Visu vai neko! Pareizi vai nepareizi, taču tik ļoti gribējās vismaz no izrādes iegūt “visu”.
Anda Rinke 30.01.2023 15:04
Man nepalika skaidrs,kāpec Branda lomas atveidošanai bija vajadzīga sieviete,pie kam vēl emocionālā Ieva Segliņa? Operators gan bija labs!
Inita Kuningasa 30.01.2023 14:57
Brīnišķīga izrāde, Segliņa fantastiska, Avots izcils, Dzelzītis lielisks. Skatījos neatraudamās, bija arī jāparaud. Un spiež domāt par izvēlēm.
Dailes teātris 30.01.2023 11:17
(No Facebook) Džesija Safonova (28.01.2023.)
Dziļi, patiesi, jaudīgi!!!!
Ja meklējat emocijas, vibrācijas, ideālus un pārdomas, tad šis ir tas gadījums. Ievas Segliņas un Kārļa Arnolda Avota aktierspēle ir tieši tas, pēc kā ilgojās mana dvēsele. Paldies visiem radītājiem!
Dailes teātris 30.01.2023 11:15
(No Facebook) Rita Gabaliņa (28.01.2023.)
Fantastiska izrāde! Viesturs Kairišs perfekti piemeklējis galvenās lomas varoni - sievieti, vīrieša lomas atveidošanai. Ieva Segliņa - milzīgs paldies par to, ko Tu izdarīji uz skatuves tēlojot šo lomu! Spēcīgi, super labi! Noticēju!!! Paldies visam radošajam kolektīvam! Iespaidīgi, moderni, perfekti! Iesaku!!!
Dailes teātris 30.01.2023 11:13
(No Twitter) Dace @ZDachele (29.01.2023.)
Skaisti simboliskais Brands - jauna virsotne sasniegta, paldies
@daile_lv
Dailes teātris 30.01.2023 11:13
(No Twitter) mr. architect @bajars (29.01.2023.)
Brands @daile_lv tā iedod pa pieri, ka nav skaidrs, ko pēc tam darīt ar atlikušo dienu.. var tikai gulēt gultā, skatīties griestos un reflektēt
Dailes teātris 30.01.2023 11:12
(No Twitter) ieva @ieva_agnete (29.01.2023.)
Ļaudis, ejiet uz “Brandu” Dailes teātrī. Izcila luga un Ievas Segliņas tēlojums @daile_lv
Dailes teātris 30.01.2023 11:11
(No Twitter) Oskars Kaulēns @Oskars_Kaulens (29.01.2023.)
jums katram un ikvienam kaut reizi dzīvē tagad būs jānoskatās Viestura Kairiša @daile_lv iestudētais “Brands”. tā ir vizuāla, tekstuāla, muzikāla, aktiermeistariska un emocionāla katarse. un skaistākais, ka mums pašiem tagad jāatbild uz tūkstošiem jautājumu, kas ir palikuši pēc.
Dailes teātris 30.01.2023 11:10
(No Twitter) raivis_spalvens @Raivis_Spalvens (28.01.2023.)
Paldies @daile_lv par manas paaudzes "Brandu", kuru atcerēšos vēl pēc 40 gadiem. No manis - Spēlmaņu nakts balvas visās kategorijās.
Dailes teātris 30.01.2023 11:10
(No Twitter) Juris Jurāns @juransj (28.01.2023.)
Brands @daile_lv lika sajusties nedaudz dīvaini - it kā bija, bet ne līdz galam; kā puspateikts vārds. Toties @ievaseglina uz skatuves fenomenāla. Nezinu, kurš vēl spētu tik meistarīgi iemiesot pašpārliecinātību un postu vienā tēlā. Izcils tēlojums. Bravo!
Dailes teātris 30.01.2023 11:08
(No Twitter) voldemārs burģis @voldemars (27.01.2023.)
Teātrī, atšķirībā no kīno, Kairišs nekad nav spējis nopelnīt vairāk par jau ierasto 10. Tomēr @daile_lv izrādē Brands, sasaucot abas šīs mākslas kopā, viņam ir izdevies pārspēt gan 10, gan pašam sevi.
Kā mēdz teikt, - visu vai neko!
Marlēna Alstere 29.01.2023 20:08
Sižets, šķietami, lieliski attēlo kristietības samezglotos uzskatus, pieņemšanu ar nosacījumiem un ‘visu vai neko’ ultimātus. Melnbaltas, rigidas, pārliecības, tik ļoti galējas, ka apjukumu raisa pat pašam centīgākajam kristietības sekotājam. Tāda mūžīga cīņa pašam ar sevi, baušļiem un to izpildījuma pareizību, baidoties no milzu soda tik ļoti, ka nokļūsti cinisma virsotnē, ieslodzīts kristietības neizejamajos labirintos.
Kā jau daudzām šīs sezonam izrādēm - izcila scenogrāfija, un operatora jeb ‘Jēzus’ darbs. Izskatās, ka ekrāni Dailē ir uz palikšanu, dažbrīd liekas, ka jau par daudz, bet tai pat laikā tie ļauj arī tālākās rindās sēdošiem ieskatīties aktieru acīs un sajust tās īstās emocijas. Manuprāt, izcili un uz visiem 1000% savu lomu iznesa Agnusa atveidotājs, tik spēcīgi, īsti un līdz kaulam, tā, ka skudriņas skrēja.
Iesaku aiziet, tikai jābūt gataviem - lai izbaudītu šo izrādi arī pašam skatītājam būs jāiegulda darbs, jākoncentrējas un cītīgi jāseko līdzi dialogiem un notikumiem, no kuriem bieži gribas novērsties, negribas sevī ielaist šo absurdo un skumju pilno patiesību. Bet pēc izrādes būs padarīta darba sajūta un gandarījums par pārdzīvojumu, kurš aiznesīs dziļās pārdomās vairāku dienu garumā. Paldies par šo pieredzi!
Indulis Dzenitis 29.01.2023 10:02
Brands - ļoti dziļa izrāde. Nepieciešams sekot izrādes satura transformācijām ik brīdi ! Iesaku!